Integritetspolicy

Vad vill vi med vår  integritetspolicy?
Lika villkor vill med den här integritetspolicyn visa hur vi säkerställer att dina personuppgifter behandlas i enlighet med dataskyddsförordningen.

Vilka åtgärder har vi vidtagit för att skydda dina personuppgifter?

• Lika villkor har vidtagit de tekniska och organisatoriska säkerhetsåtgärder som behövs för att skydda dina personuppgifter mot otillbörlig åtkomst, användning, förändring och radering.
  • Personuppgifter (namn, befattning, e-postadress, uppgifter om eventuella allergier och adresser) som lämnas i samband med intresseförfrågan, medlemsskap, anmälningar till utbildningar och seminarier samlas in och sparas bara så länge som det krävs för att nödvändig administration ska kunna utföras
  • Är du medlem sparas de uppgifter som du lämnar när du ansöker om medlemsskap (namn, befattning, e-postadress och telefonnummer)
  • Fakturaunderlag sparas enligt gällande bestämmelser
  • Personuppgifter (namn, befattning, telefonnummer, mejl, adress och faktureringsadress) till föreningens medlemsregister. Sparas så länge som man är medlem i föreningen. Faktureringsunderlag för medlemsavgifter sparas enligt gällande bestämmelser för bokföring
  • Lika villkor lämnar inte ut uppgifterna till någon annan utan att först ha tillfrågat den ärendet berör
  • Vid eventuella ändringar i denna policy informeras berörda om ändringarna innan de genomförs

Vem är personuppgiftsansvarig för behandlingen av dina personuppgifter?
Lika villkor är personuppgiftsansvarig för behandlingen av dina personuppgifter som utförs av eller på uppdrag av Lika villkor

Varför behandlar vi personuppgifter?
Behandlingen av sersonuppgifter är nödvändig för att vi ska kunna upprätthålla utlovade tjänster till dig som är medlem eller till dig som ställer frågor till Lika villkor. Det kan till exempel handla om erbjudanden om utbildning, att vi efterfrågar goda exempel som andra medlemmar kan ha nytta av och om information om uppdateringar av innehållet på www.likavillkor.se.

Vilken information kan du begära ut?
Du kan när som helst begör att få information om vilka personuppgifter som Lika villkor hanterar och i vilket syfte även om syftet framgår av den här policyn.

Hur kontaktar du oss vid frågor, rättningar eller önskemål om information?
Du skickar en fråga eller begäran till lennart.gustafsson@likavillkor.se så får du svar på dina frågor eller ett registerutdrag med dina personuppgifter. Vi tillgodoser givetvis dina eventuella önskemål om att rätta eller radera dina personuppgifter.

Genom att godkänna denna integritetspolicy samtycker du att dina personuppgifter behandlas i enlighet med policyn

Hur samtycker du till hur vi behandlar dina personuppgifter?
Genom att godkänna den här policyn samtycker du att dina personuppgifter behandlas i enlighet med beskrivningen i den här policyn.

Syftet med informationen är att vi på bästa sätt ska utveckla innehållet på hemsidan så att det uppfyller våra medlemmars behov.

Vi kommer inte att använda uppgifterna till att identifiera vem som besökt oss.